BLOG DA PROFESORA E ARTISTA PLÁSTICA PAULA MARIÑO


lunes, 9 de noviembre de 2015

OS PIGMENTOS: Cómo consíguense os distintos pigmentos a partir dos materiais empregados (Parte V)

 A forma na que se aplique a cor sobre o soporte pode alterar o seu efecto cromático, que depende sempre da cantidade de luz coa que vexamos unha pintura. Quen observa recoñece a cor dun obxecto cando ten luz para identificalo.


Obra de Carmen Hermo

 Pasaremos agora a falar de importantes aspectos con referencia a cor: SATURACIÓN, MATÍZ, LUMINOSIDADE e OPACIDADE.

 As cores teñen matices, aínda que existe unha denominación xenérica, pero tamén debemos ter en conta o concepto de tendencia (define máis a exactitude dunha cor), pois  un cor pode ser laranxa (denominación xenérica) pero tender ao amárelo ou ben ao bermello (matiz). O matiz pode referirse tamén ao grao de intendisade da cor.
 A partir dunha cor, pódense tornar a esta tons en opaco, engadindo branco no caso do óleo e acrílico, e auga no caso da acuarela. O que ocorre no caso do óleo e acrílico e que ao engadirlle branco a intensidade disminúe, e perde SATURACIÓN. Saturación e intensidade se relacionan coa forza da cor e a súa luminosidade.


David Hockney

 Os pasteis, por exemplo, teñen a carga de branco necesaria para obter un ton concreto.


Obra en pastel realizada no 2014 na aula de pintura

 Con respecto as gamas (gama=sucesión ordeada de cores), unha gama tonal  é unha sucesión ordenada de tons dunha mesma cor.

 A Pintura MATE é a que non reflicte a luz, aínda que unha cor pode ser brillante pero non ten porque ser luminosa. O mías luminoso é o AMARELO (aplicase moito na acuarela debido a súa luminosidade), porén o amárelo no caso do acrílico ten a necesidade de que se lle dean varias capas para que a pintura colla forza, pois non tinta moito.


M.A. Rodríguez Silva, Figura amarilla de cadmio.2013. Óleo e pigmentos sobre acero cortén

-O AZUL DE PRUSIA e o TERRA DE SOMBRA TOSTADA, teñen unha grande capacidade de tinción. As cores MATES  son máis apagadas que as brillantes, como as cores rotas ou quebradas, que teñen menos luminosidade e son menos saturadas que as cores puras.
-Os AZUIS de PRUSIA E INDIGO, teñen moita capacidade de TINCIÓN.
-En canto as CARNACIÓNS, incorpora a tierra de SIENA quemada e o óxido de ferro bermello, ao que se lle pode incorporar o AMARELO DE NÁPOLES.


Antón Pulido. Camiñante

 En canto a OPACIDADE E TRANSPARENCIAS DAS CORES (ÓLEO, en xeral e tamén para o acrílico)
 Cando se mixturan cores trasparentes entre si, resulta opaca a cor resultante, maís se un opaco ou semiopaco se engade a un transparente, perde a transparencia.

CORES  MÁIS OPACOS:
-Negros (no óleo non se emprega fara facer mezclas)e grises. En acrílico a forza do negro, por contraste coas demais cores, fai que sexa moi empregado polas vangardas.
-Bermello cadmio e púrpura.
-Amarelo de cadmio.
-Ocres.
-Azuis (nos que interveñen pigmentos brancos).
-Verdes nos que interveñen  pigmentos brancos e amárelos.
-Branco de TITANIO E de ALBAYALDE, uso moi xeneralizado, tamén emprégase o amarillo brillante (Zink Weiss) pois aínda que é luminoso e quente, serve para ACLARAR cores, aínda que non sexa branco.

 Con respecto ao BRANCO:
-Non debe empregarse para rebaixar a intensidade dun cor, pois reduce a saturación e APAGA AS MEZCLAS E AS AGRISA.
-Aplicado no óleo posúe o secado máis lento de todas as cores, e se aplicamos húmido sobre húmido as veces fúndese. Tamén debemos ter coidado coas capas grosas, pois ás veces CUARTEA.
-De feito, a creación de tons en opaco, por adición de branco, posúe limitacións con algunas cores.


Palazzuelo. Oin III. 1997. Augaforte


Kandinsky

CORES TRASPARENTES:
-Carmín e laca carmín.
-Amarelo Hansa, laranxa.
-Púrpura e violeta (permiten elaborar extensa gamas tonais mixturado con blanco, en poca cantidade.)
-Azuis intensos (o azul cobalto emprégase para facer sombras luminosas).
-Verde ftalo, esmeralda e vexiga (cor quebrado no que intervén o bermello).
-Terras.


Kandinsky


W. Turner

Páxinas web que falan do emprego da cor:

No hay comentarios:

Publicar un comentario