BLOG DA PROFESORA E ARTISTA PLÁSTICA PAULA MARIÑO


miércoles, 10 de junio de 2015

DORA MAAR: A FOTÓGRAFA SURREALISTA (PARTE IV)


Dora, fotografía de Irving Penn, 1948

 No ano 1946 conclúe a súa relación con Picasso. No 1944 Dora expón na Galerie Bucher de París as súas pinturas en tornos aos muelles e naturezas mortas. A súa vida persoal e profesional sofren un cambio traumático e a súa saúde reséntese ata caer enferma, momento no que se retira ao Midi francés, abandonando temporalmente a súa vida artística e iniciando un período marcado por un forte carácter relixioso, no que vivíu case afastada da vida pública entre a casa que Picasso regaloulle en Mènerbes e París. Aínda así, entre 1946 e finais dos sesenta expón en varias ocasións e no 1951 realiza decorados para a obra Monsieur Bob’le e no 1956 publica catroaugafortesnolibro de poemas de André Bouchet, Sol de la montagne. Dous anos antes da súamorte no ano 1997, na Fundación Bancaixa de Valencia, adícaselle unha gran retrospectiva da súa obra.

ABSTRACCIÓNS DOS ANOS 1940






 Será tras a súa morte cando saen á luz numerosos documentos, pois antes de morrer, legou a un monxe o que gardaba baixo a  cama: caixas de cartón con todas as súas cartas e recordos persoais, entre eles todas as fotos que conservaba e 130 cuadros e debuxos que lle regalara Picasso. Outros documentos indican a admiración que suscitou entre artistas e escritores do seu tempo, entre eles, Breton, Éluard ou Bataille, a quen inspirou, esta muller artista que  acadou o recoñecemento tardíamente e que realizou unha obra, de evidente calidade, composta de fotomontaxes, retratos, espidos, paisaxes, fotografías e escenas de cidades como Londres, París e Barcelona entre outras.


Le piseur, fotomontaxe, 1935


Monstro na praia.1936

DORA MAAR na rede:

http://institucional.us.es/revistas/arte/18/44%20luque%20teruel.pdf (artigo sobre a obra pictórica de Dora Maar)


DORA MAAR on PhotoPeach

No hay comentarios:

Publicar un comentario