BLOG DA PROFESORA E ARTISTA PLÁSTICA PAULA MARIÑO


lunes, 9 de diciembre de 2013

DÚAS PINTORAS NA REVOLUCIÓN FRANCESA (Parte VI)



 
Madame Adelaïde de France.1787
 

 Como pintora, Labille-Guiard tivo moito recoñecemento aínda que non estivo exenta de problemas, o mecenado da tía de Luis XVI de Francia, a princesa María Adelaida, reportoulle unha pensión gobernamental de 1.000 libras, e encargos para pintar a Adélaïde, á súa irmá Victoire-Louise, e Isabel, a irmá do rei. O retrato de Adélaïde, exposto en 1787, foi a obra máis grande e ambiciosa de Labille-Guiard ata a data.
 En 1788 recibiu un encargo do irmán do rei, o Conde de Provenza (máis tarde, Luis XVIII de Francia), para pintalo no centro dunha grande obra de historia, Réception d'un chevalier de Saint-Lazare par Monsieur, Grand maître de l'ordre. Estas conexións reais fixeron de Labille-Guiard unha persoa politicamente sospeitosa despois da Revolución francesa de 1789. En 1793 ordenóuselle destruír algunhas das súas obras realistas, incluíndo o encargo inacabado para o Conde de Provenza, aínda que Adélaïde estaba lonxe de ser conservadora, pois no ano 1790 fixo campaña para que a Academia abrirase á admisión xeral das mulleres, mentre que no Salón de 1791 expuxo retratos de membros da Asemblea Nacional, incluíndo a Maximilien Robespierre e Armand, duque de Aiguillon.

 
Robespierre, 1786
 
 En 1795 obtivo unha nova pensión de 2.000 libras e continuou expoñendo retratos no Salón ata o ano 1800. Casou co seu mestre, François-André Vincent, no  ano 1799 polo que asinou algúns dos seus cadros como «Madame Vincent». Faleceu o 24 de abril de 1803 e as súas obras están entre outros no Museo Getty, Museos de Arte da Universidade de Harvard, a Academia de Artes de Honolulu, Museo de Arte Kimbell (Fort Worth, Texas), o Museo de Arte do Condado de Los Ángeles, o Louvre, o Museo Metropolitano de Arte, a Galería Nacional de Arte (Washington d.C), o Museo Nacional de Varsovia, o Museo Nacional de Mulleres Artistas (Washington d.C), o Museo de Arte Speed (Kentucky) e Versalles.


No hay comentarios:

Publicar un comentario