BLOG DA PROFESORA E ARTISTA PLÁSTICA PAULA MARIÑO


viernes, 8 de noviembre de 2013

DÚAS PINTORAS NA REVOLUCIÓN FRANCESA (Parte I)


 O carácter lineal e homoxéneo da tradición artística occidental, promove o protagonismo dos varóns o que implica a marxinación das mulleres, que son representadas como “obxectos” da arte e non como “suxeitos” activos, e dicir, como creadoras.

 Non será ata os anos sesenta en que un conxunto de críticas da arte e creadoras tenten refutar todas as “estupideces varias” que se lle otorgaban ás mulleres artistas, ou as mulleres en xeral, tales como: o cerebro pequeno (o que  lles impedía ter pensamentos racionais como os homes); a maternidade (que inhibía supostamente outro tipo de creación); a pasividade (que formaba parte do comportamento  feminino) o que as convertía en axudantes e seguidoras; e asimesmo unha serie de características que atopábanse na arte das mulleres como as formas redondeadas, cores suaves, exceso de adorno, sentimentalismo, debilidade no trazo, blandura e tamaños reducidos, como seo feito de ser muller marcara todas estas “categorías estilísticas”, que por outra banda pódense tamén relacionar co moitos creadores masculinos ou estilos en xeral.

 
Autorretrato coa súa filla. Vigée-Lebrun.1786
 
 Aínda así houbo sempre mulleres que adicáronse a arte de xeito profesional e que a finais do século XVIII, ten en Vigée-Lebrun e Labille-Guiard exemplos moi claros de retratistas que triunfaron na súa época e tiveron un gran recoñecemento non só de público senon tamén entre os comitentes e mecenas. De feito, estas dúas artistas viviron do seu traballo como retratistas en diversas cortes europeas.  A profesora Amparo Serrano del Haro no seu libro “Mujeres en el arte. Espejo y realidad”, redefíneas como dous exemplos e paradigmáticos de dous tipos de artistas: A pintora-narcisista (Vigée-Lebrun) e a pintora-profesora (Labille-Guiard). O feito de nomear a estas dúas artistas polo seu apelido, o fago de xeito intencionado pois pouca xente sabe o nome de Manet ou de Ingres.
 Non si?

No hay comentarios:

Publicar un comentario