BLOG DA PROFESORA E ARTISTA PLÁSTICA PAULA MARIÑO


miércoles, 17 de abril de 2013

MARUJA MALLO (Parte II)



 MADRID

 Nos anos 20 trasládase a Madrid becada pola Deputacion de Lugo e asiste a Academia de Belas Artes de San Fernando, onde estudia ata o ano 1926, ademais de asistir ás clases na Academia Libre de Julio Moisés. Será nesta academia onde ponse en contacto con Dalí e outros membros da Residencia de Estudiantes e  comeza a relacionarse coa nova xuventude de poetas e artistas que irrompen na escena española, algúns deles conformarían a Xeración do 27. Coñece á poetisa Concha Méndez, que a introduce, xunto con Dalí, no círculo da Residencia de Estudiantes, onde estreita lazos de amizade e camaradaría con Lorca, Buñuel e en especial con Rafael Alberti, co que mantén unha relación amorosa importante e longo tempo silenciada tanto na súa biografía como na do poeta.Da súa intensa colaboración con Alberti ata 1931 están os decorados do drama "Santa Casilda" (1930) e testemuñas nos libros "Yo era un tonto y lo que he visto me ha hecho dos tontos" e en "Sermones y moradas". Neses anos –según Cyril Brian Morris- Alberti parecía poñer en palabras o que expresaba co pincel Maruja Mallo, e parece ser que adicoulle a ela, El ángel falso de” Sobre los ángeles”.
 
 
 
                                         Festa popular.1928

 
 Trouleira e rachadora, participa en tertulias e na Cofradía da Perdíz, para formar parte logo nos anos 1927 -1928 da denominada Primeira Escuela de Vallecas, xunto a Alberto Sánchez, Benjamín Palencia e Luis Castellanos.
 Neste anos traballa na serie VERBENAS  e ESTAMPAS POPULARES, e realiza a súa primeira individual. Son obras cunha temática que nos remite a modernidade, con toreros e manolas, festas populares. As Verbenas eran una combinación de elementos festivos e burlescos e escarnio dos poderosos.Realiza a súa primeira individual na sala da Revista de Occidente, na primavera de 1928 (primeira e única exposición que realizou esta revista), nos que exhibe dez óleos que representan poblados cheos de sol, toreiros e manolas, estampas coloreadas de maquinarias, deportes con mujeres atléticas e cine.
 
 
                                A muller da cabra.1929



 


No hay comentarios:

Publicar un comentario