BLOG DA PROFESORA E ARTISTA PLÁSTICA PAULA MARIÑO


jueves, 27 de diciembre de 2012

A COVA DE CHAUVET


 A cova de Chauvet-Pont-d'Arc no sur de Francia perto dun acantilado de caliza sobre a antiga canale do río Ardèche, contén as máis antigas pinturas rupestres coñecidas, así como outras manifestacións da vida do Paleolítico Superior. Descuberta en 1994, é considerada unha das máis importantes da arte prehistórico. Sobre a base da datación por radiocarbono, a cova parece que estivo ocupada  durante dous períodos distintos: o Auriñaciense e o Gravetiense.
 A cova foi explorada por primeira vez o 18 de decembro de 1994 por un trío de espeleólogos: Éliette Brunel-Deschamps, Christian Hillaire e Jean-Marie Chauvet, de quen tomou o nome, quenes atoparon restos fosilizados de osos das cavernas, pegadas e marcas dunha variedade de animais, algúns dos cales extinguíronse, pinturas e probas de actividade humana.

 
 
                                                          
                                     Representacións de leones

 Unha das particularidades desta cova e que non só están representados animais relacionados coa caza como cabalos, bisontes ourenos, senón que aparecen tamén depredadores: leóns, panteras, osos, búhos e hienas.Tamén é moi interesante a aparición  dunha posible figura de "Venus" parcial, que pode representar as pernas e os genitales dunha muller. Tamén unha figura quimérica pode estar presente, que parece ter a parte inferior do corpo dunha muller coa parte superior do corpo dun bisonte. Asemade hai paneles de impresións de mans en ocre vermello realizados por soprado do pigmento, así como  símbolos abstractos, liñas e puntos, que atópanse por toda a cova. Tamén hai dúas imaxes non identificables que teñen unha vaga forma de bolboreta e pinturas que representan hongos máxicos, o que fala da posibilidade dunha cultura chamánica. Moitas das pinturas parecen ser feitas logo de raspar as paredes para deixalas libres de escombros e concreciones. Isto deixaba un superficie máis suave para que os artistas traballasen. Do mesmo xeito, unha aspecto tridimensional conséguese mediante a incisión ou gravado sobre os contornos dalgunhas figuras. Isto enfatiza visualmente algúns dos animais e permite que a luz das antorchas proxecte sombras sobre os bordos.
 
 
                                    Cabalos e bisontes.
 Na cova as súas pinturas presentan moitos interrogantes: arte chamánico ou arte máxico só para a caza? Existía alguén adicado só a arte, tendo en conta que as pegadas dun home dun metro oitenta de estatura cun dedo torcido aparecen por toda a  cova? Se aparece a representación parcial dunha muller nunha pedra, a arte estaba feita por mulleres con contido sacro?
Aquí tedes un enlace sobre o vídeo realizado por Werner Herzog "La cueva de los sueños olvidados".
 
http://www.youtube.com/watch?v=UNoM1me7ISc

No hay comentarios:

Publicar un comentario